Fotogruppa på flickr

Ullensaker Kunstforening - Fotogruppa - View this group's most interesting photos on Flickriver

onsdag 19. mai 2010

Kurskveld torsdag 20. mai

Vi minner, noe sent, om vår kurskveld i morgen kl. 18.
Kveldens tema vil være bildekritikk og PhotoShop, hvor vi ser hvordan bilder kan og bør konverteres til svart-hvitt. Øivind og Rami vil dele med dere sine kunnskaper og ferdigheter.
Velkommen til vårt klubblokale / galleri!
(Bildet viser "Lektor Lystad" i aksjon med sin Amazon pekestokk under vårt kurs for Jeger og Fisk i Feiring.)

3 kommentarer:

Martine sa...

Det håper jeg at jeg får kommet på.

Jeg har lært meg ny måte og få fine svart hvitt bilder, ved å bruke først Desaturate, og så bruke Selective color. (gå nederst på Blacks, og ta alle mot 100%) Bare et lite tips, hvis det ga mening for noen.. ;)

Og forresten, Selective color er veldig bra og bruke på andre bilder og, får veldig fin farge på bildene. Det er det jeg bruker nå for tiden hvertfall, funker bra for meg!! Håper det kan funke bra for dere andre også. :)

Anonym sa...

Flott med tips Martine! Takk :)

Ellers oppdaget jeg denne oppdateringen av bloggen akkurat litt for seint.. Synd, for jeg ville gjerne vært på dette kurset...
Bra tema!

Carina

stein w sa...

Var der. Veldig interresant: Rami var meget godt forberedt og ga oss mye god lærdom og inspirerende råd og vink.